Általános szerződési feltételek
A szolgáltató adatai
Cégnév: PÉTERFIA PANZIÓ Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 4026 Debrecen, Péterfia utca 37/B.
Cégjegyzékszám: 09 – 09 – 009902
Adószám: 13096409 – 2 – 09
Internetes elérhetőség: http://www.peterfiapanzio.hu/
Általános szabályokról
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) dokumentum tartalmazza a Szolgáltató által a 4026 Debrecen, Péterfia utca 37. szám alatt üzemeltetett panzió és az ahhoz kapcsolódóan nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
Ezen túlmenően jelen ÁSZF tartalmazza továbbá a szerződéskötés feltételeit, és a szerződéskötés alapján létrejött jogviszonyra vonatkozó feltételeket.
A Vendég (a továbbiakban: Vendég) bármely szolgáltató által nyújtott szolgáltatás igénybevételével tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF – ben foglaltakat.
A jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát a Szolgáltató és Vendég között, a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakult szokás és gyakorlat. A jelen ÁSZF a Szolgáltató és a Vendég közötti szerződés teljes tartalmát magában foglalják.
Vendég
A Szolgáltató által nyújtott valamennyi szolgáltatást a Vendég saját felelősségére veszi igénybe.
A Vendég a Szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes személy, jogi személy, jogi személyiség nélküli társaság. A Vendég az a természetes személy, jogi személy, jogi személyiség nélküli társaság, aki a Szolgáltató szolgáltatásait ténylegesen igénybe veszi.
A Szolgáltató és a Vendég továbbiakban együttesen: Szerződő felek.
A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
A szolgáltatás megrendelése
A szolgáltatást a Vendég írásban e ﹘mailen keresztül, foglalási rendszeren keresztül – így például a https://www.booking.com és a https://www.szallas.hu internetes oldalon keresztül – vagy szóban, telefonon rendeli meg a panzió elérhetőségein, amely a panzió honlapján található meg.
A Vendég írásban küldött ajánlatkérésére a Szolgáltató az ajánlatkérés kézhezvételétől számított 24 órán belül ajánlatot küld a Vendég részére. Amennyiben a Vendég az ajánlat elküldésétől számított 24 órán belül írásban nem nyilatkozik a tényleges megrendelésről, úgy a Szolgáltató az ajánlati kötöttsége alól mentesül.
A megrendelésnek tartalmaznia a Vendég nevét, telefonos elérhetőségét, címét, az érkezés és távozás pontos időpontját, valamint az igénybe venni kívánt szolgáltatás pontos megnevezését úgy, mint étkezés, választott szobatípust és a szolgáltatást igénybevevő személyek számát.
A panzió minden megrendelést írásban igazol vissza.
A szolgáltatási szerződés a vendég által leadott megrendelés szolgáltatásával jön létre, és ezen írásbeli visszaigazolásra tekintettel, a megrendelés írásban létrejött szerződésnek minősül. A telefonon leadott megrendelés, avagy megrendelés módosítása csak abban az esetben eredményezi a szerződés létrejöttét, amennyiben azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta.
A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés határozott időre szól.
Abban az esetben, amennyiben a Vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy határoz, hogy a már megrendelt szolgáltatást a határozott időtartam elteltéig nem kívánja igénybe venni, akkor is köteles a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltató részére megfizetni, a Szolgáltató jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékére.
A szolgáltatás igénybevételének Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató írásbeli hozzájárulása szükséges.
A szolgáltatás igénybevételének feltétele a Vendég személyazonosságát a törvényi előírásoknak megfelelően a szoba elfoglalását megelőzően igazolni.
A szolgáltatási szerződés módosítására a Szerződő felek együttes akaratával, annak írásba foglalásával van lehetőség.
A Vendég a megrendelés alapját képező szobát az érkezés napján 14:00 órától foglalhatja el, majd az utazás napján 10:00 óráig köteles azt elhagyni.
A Szolgáltató megtiltja a háziállatoknak a panzió területére történő bevitelét.
A szolgáltatás igénybevételének kezdete és vége
A Vendégnek joga van a lefoglalt szoba elfoglalására a szerződés szerinti nap 14:00 órájától. Amennyiben a Vendég a megjelölt időpontnál korábban kívánja a szállást elfoglalni, arra a Szolgáltatóval történő egyeztetést követően van mód.
A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a szerződés szerinti nap 19:00 óráig joga van arra, hogy elálljon a szerződéstől kivéve, ha későbbi érkezési időpont került rögzítésre.
A Vendégnek a szobát az elutazás napján legkésőbb 10:00 óráig el kell hagynia.
A panzió foglaltságának figyelembe vételével a Szolgáltató térítés ellenében biztosítja a korábbi érkezés és szoba elfoglalásának lehetőségét, illetve a későbbi elutazás lehetőségét. Amennyiben a Vendég ezen lehetőségekkel élni kíván, úgy azt a szoba elfoglalását megelőző 2 napon belül 14:00 óráig teheti meg, amelyről írásbeli visszaigazolást kap.
Az megrendelés meghosszabbítása
A szolgáltatás időtartamának Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges.
Amennyiben a Vendég a szobát a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 10:00 óráig nem hagyja el, és a szolgáltatás időtartamának meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató kötelezettsége is megszűnik.
A szolgáltatás igénybevételének lemondása
A Vendég kötelezettséget vállal arra, hogy az általa megrendelt szolgáltatások esetleges lemondásáról, módosításáról vagy bármely egyéb természetű változásról a szolgáltatás teljesítésének kezdetét megelőzően írásban tájékoztatja a szállodát.
A Vendég kötelezettsége a visszaigazolt érkezés napját megelőző 24 órán belüli elállás esetén a kötbér összege egy éjszakai szállás 50 %﹘át megfizetni.
Amennyiben a Vendég gazdálkodó szervezet ﹘ ideértve a gazdasági társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit, stb. ﹘, az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Vendég köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a megrendelő nevében eljáró Vendég viseli közvetlenül.
A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
A Szolgáltató jogosult a szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, abban az esetben, ha
a Vendég nem rendeltetésszerűen használja az általa megrendelt és részére rendelkezésre bocsátott szobát és/vagy létesítményt
a Vendég a kereskedelmi szálláshely biztonságával, annak házirendjével, vagy alkalmazottaival kifogásolható módon viselkedik, alkohol vagy kábítószer befolyása alatt áll, magatartása fenyegető magára, a szálláshely egyéb vendégeire és/ vagy alkalmazottaira nézve
a Vendég fertőző betegségben szenved
Fizetési feltételek
A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető átutalással, illetve a helyszínen készpénzzel, bankkártyával.
Áraink
A panzió által megállapított árak minden esetben tartalmazzák a megrendelés időpontjában érvényes, törvényben meghatározott ÁFÁ – t. Az árak nem tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót, amelyet a szolgáltatás helyszínén kell megfizetni, kivéve azokat az árajánlatokat, amelyek esetében a panzió külön kijelöli.
Az árak nem tartalmazzák továbbá az oda﹘ és visszautazás, valamint az idegenvezetés díját sem.
A Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja azzal, hogy az árak aktuális alakulásáról a tájékoztató a honlapon, valamint a recepción kifüggesztve található meg, a további egyéb szolgáltatások árlistái az adott részlegeken állnak a Vendég rendelkezésére.
A Szerződő felek megállapodnak, miszerint a nyújtott szolgáltatás teljesítési időpontjának a Vendég által utolsóként igénybe vett szolgáltatás napját, tényállásszerűen igénybe vett szolgáltatás napját tekintik.
A fizetés módja
A Szolgáltató a Vendég részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére az igénybevételt követően, a panzióból történő távozást megelőzően tart igényt, azonban a Vendég egyedi megállapodás esetén a távozást követően is teljesítheti az ellenértéket. A Szolgáltató jogosult az általa nyújtott szolgáltatások esetében részszámlát is kiállítani.
A Szerződő fél számláját kiegyenlítheti HUF – ban.
A Vendég jogosult készpénzkímélő fizetési eszközökkel teljesíteni a megrendelt szolgáltatás ellenértékét, ﹘ hitelkártya, üdülési csekk, Széchenyi pihenőkártya.
A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szolgáltatást teljesíteni.
A Szolgáltató köteles a Vendég írásos – vagy szóbeli panasz esetén jegyzőkönyvbe foglalt – panaszát kivizsgálni és a megoldáshoz szükséges lépéseket megtenni, valamint a megtett intézkedéseket írásban rögzíteni és erről a Szerződő felet tájékoztatni.
A Szolgáltató jogai
Abban az esetben, amennyiben a Vendég a megrendelt, vagy igénybe vett, avagy megrendelt, de igénybe nem vett szolgáltatás díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségét nem teljesíti, a Szolgáltatót követelése teljesítésének biztosítására zálogjog illeti meg a Szolgáltatónál elhelyezett ingó vagyontárgyon.
Vagyon – és balesetvédelmi okból a parkolóhelyen biztonsági kamerákkal van ellátva, amely kép﹘ és hangfelvételt készít és rögzít. A Vendég a parkoló területére történő belépéssel hozzájárulását adja ahhoz, hogy róla kép – és hangfelvétel készüljön, amelynek tárolási ideje 3 nap, azt követően a felvétel automatikusan törlésre kerül. A Szolgáltató a mindenkor hatályos kameraszabályzatot szabályszerűen kihelyezte a kamera látószöge határára ezzel tájékoztatva a Vendégeket a felvételkészítés tényéről és annak szabályairól, módjáról.
A szolgáltató kártérítési felelőssége
A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan Szerződő felet ért kárért, amely a panzió területén, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azon káreseményekre, amelyek a Szolgáltató vagy annak alkalmazottai ellenőrzési körén kívül eső, elháríthatatlan ok következtében következnek be vagy azokat a Vendég maga okozta.
A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a panzióban, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A Vendég kötelezettsége
A Vendég köteles a megrendelt szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a szerződésben meghatározott módon és időpontig, de legkésőbb a teljesítés időpontjában teljesíteni.
A Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul, de legkésőbb a káreseményt követő 1 órán belül bejelenteni és minden szükséges adatot a Szolgáltató részére átadni, amely a káreset körülményei tisztázásában szükségesek.
A Vendég kártérítési felelőssége
A Vendég valamennyi kárért és hátrányért felelősséggel tartozik, amelyeket a Vendég vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyeknek felróhatóan elszenved a Szolgáltató. Ezen felelősség abban az esetben fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll a kárának megtérítését a Szolgáltatótól közvetlenül érvényesíteni.
A Vendég betegsége, halála
Amennyiben a szolgáltatás igénybevételének kezdetekor, illetve szálláshelyen történő tartózkodás időtartama alatt a Vendég megbetegszik a panzió vezetősége fenntartja azon jogát, miszerint a Szolgáltató jogosult a Vendéget a ﹘ a bent lakó többi vendég érdekeit szem előtt tartva ﹘ a panzióban történő tartózkodásának megrövidítésére. Ebben az esetben a Szolgáltató jegyzőkönyvet készít, amelyet a Vendégnek kötelezettsége aláírni és annak egy példányát átvenni. Amennyiben a figyelmeztetés ellenére a Vendég a későbbi elutazást választja, a szállodában történő hasonló megbetegedésért a Szolgáltató kizárja a felelősségét.
Amennyiben a szállás﹘szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről, az esetlegesen felmerülő orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
Vis maior
Azon okok, körülmények, amely felett a Szolgáltató nem bír ellenőrzéssel, bármely felet felmenti a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen mentesülésre okot adó ok vagy körülmény fennáll.
jogérvényesítési lehetőségek
Panaszügyintézés
A Vendég a szolgáltatással kapcsolatosan felmerülő kifogásait szolgáltatás ideje alatt felmerülő esetleges panaszok esetén a Vendég az elutazás időpontjáig a panzió recepcióján, írásban élhet kifogással.
A panzióban eltöltött idő alatt felmerülő panaszokat 3 napon belül köteles kivizsgálni, illetve azokra érdemben reagálni.
A teljesítés helye és a Szerződő felek jogviszonyában az eljáró bíróság
A teljesítés helye az a hely, ahol a szolgáltatást a Vendég igénybe vette.
A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadók.
Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
A Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a panzió weboldalán elektronikusan, valamint a panzióban - ügyfélfogadó térben - papíralapon történő kihelyezéssel válnak hatályossá a Szerződő féllel szemben, és azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
A Szolgáltató és a Vásárló közötti jogviszonyra a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadók.
Kelt Debrecenben, 2018. augusztus 27. napján.
Péterfia Panzió Kft
képviseli: Szendrei István
ügyvezető